Optymalizacja procesów logistycznych
Cel usługi
- Usprawnienie procesów logistycznych istniejącego magazynu / produkcji poprzez projekt rozwiązania procesowego, organizacyjnego / dobór rozwiązań, produktów, usług, infrastruktury
- Maksymalizacja efektu przy minimum ryzyka inwestycyjnego
Opis usługi
Optymalizacja procesów logistycznych w magazynie / produkcji dotyczy maksymalnego wykorzystania zasobów logistycznych przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem kosztów, czasu, wydajności i elastyczności procesów.
Optymalizacja procesów logistycznych w magazynie/produkcji może dotyczyć zarówno zmian w infrastrukturze logistycznej magazynu, wyposażeniu, układzie stref magazynowych, jak również sposobie delegowania i raportowania zadań, bezpieczeństwa czy stworzenie założeń budżetowych wybranej inwestycji.
Efektem projektu optymalizacji są rekomendacje dla kadry zarządzającej, których wdrożenie przyczyni się do zwiększenia efektywności procesów logistycznych, włączając w to możliwe innowacje procesowe.
Optymalizacja procesów logistycznych w przedsiębiorstwie jest elementem kompleksowej oferty doradczej i wdrożeniowej Chaingers, właściciela marki Logisys.
Kiedy zamówić?
- Konieczność wdrożenia określonych zmian w logistyce magazynowej / produkcyjnej (np. lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowej)
- Nowe rynki zbytu, nowa struktura organizacyjna, etc.
- Konieczność spełnienia norm dotyczących śledzenia partii produkcyjnych, numerów seryjnych, HAACP
- Duże ryzyko błędnej inwestycji (ryzyko prze lub niedoinwestowania)
- Konieczność zmian w asortymencie
- Konieczność optymalizacji kosztów
- Konieczność zwiększenia wydajności pracy
- Konieczność poprawy parametrów logistycznych
- Niedobory miejsca
- Konieczności reorganizacji procesów logistycznych
- Przed podjęciem decyzji o zakupie systemu IT
- Konieczność zmniejszenia średnich stanów zapasów
Korzyści
- Projekt wykonawczy, pozwalający na zrealizowanie konkretnych zmian na wszystkich koniecznych obszarach tak,aby odnieść optymalny efekt
- Założenia budżetowe inwestycji
- Pewność informacji (trafna diagnoza)
- Możliwość podjęcia optymalnej decyzji oszczędzającej czas i pieniądze firmy
- Skupienie się na priorytetowych działaniach, dających największe efekty
- Rozwój kompetencji pracowników
- Benchmark
- Redukcja ryzyka podjęcia błędnej decyzji przez menedżera
- Uniknięcie kosztów związanych z podjęciem błędnej decyzji
- Odzyskanie czasu pracowników
Odbiorcy
Firmy dystrybucyjne, produkcyjne i handlowe prowadzące własny magazyn i/lub produkcję, firmy średniej wielkości i duże.
Dowiedz się więcej