Optymalizacja i strategia rozwoju sieci dystrybucji
Żabka Polska od 1998 roku do 2010 roku otworzyła ponad 2500 sklepów Żabka i około 50 sklepów Fresh Market. Oferta punktów handlowych obejmuje podstawowe produkty FMCG (Żabka), a dodatkowo świeże owoce i warzywa, kawę na wynos oraz ciasto i wędliny (FreshMarket).
Żabka Polska planuje w ciągu kliku następnych lat rozwój i otwarcie kolejnych sklepów pod marką Żabka i pod marką Fresh Market, co oznacza zwiększenie obrotów w centrach logistycznych firmy. Aby sprostać ambitnym planom rozwoju sieci dystrybucji, firma Żabka Polska postanowiła zwiększyć efektywność logistyki.
Logistyka Żabki opiera się na dwóch centrach dystrybucyjnych. Specyfiką dystrybucji jest to, że do zdecydowanej większości sklepów można dotrzeć jedynie samochodem o ładowności do 3,5 tony.
[© Logisys; przykładowe centrum logistyczne]
Opracowując plany rozwoju Żabka Polska SA chciała wstępnie zaprojektować docelową sieć dystrybucji z uwzględnieniem stanu obecnego. Konieczne było stworzenie dokumentu zawierającego wytyczne określające decyzje i czynności niezbędne do podjęcia w procesie rozwoju sieci dystrybucji oraz wskazujące optymalną kolejność działań.
W ramach projektu wykonywanego dla Żabka Polska zostały przeprowadzone badania, między innymi:
Sieć dystrybucji jest jednym z kluczowych obszarów kompetencji oraz Chaingers, właściciela marki Logisys.
[© Logisys]